El tancament de la companyia aèria Spanair, que deixa sense feina unes 4.000 persones, seguirà sent notícia els pròxims dies. Per una banda s'ha de reubicar la gent que ja tenia un vol contractat i per l'altre cal saber què passarà amb els treballadors, que molt probablement passaran a formar part, malauradament, de les llistes de l'atur. La notícia és per sí prou important per dedicar-li l'enquesta de la setmana. Us plantegem si el Govern català i també l'Ajuntament de Barcelona es van equivocar a l'invertir prop de 150 milions d'euros en aquesta aerolínia. Ho van fer, en el seu moment, per aconseguir tenir influència en la gestió de l'aeroport del Prat, en mans d'Aena (Madrid) i on la Generalitat no té ni veu ni vot. Volien convertir l'aeroport de Barcelona en un 'hub' internacional que pogués fer la competència i posar-se a l'alçada d'altres aeroports internacionals de primer nivell. Van fer bé o no havien d'haver invertit aquests diners? En situació de crisi, les administracions públiques van tancar l'aixeta dels diners i van demanar a la companyia que es busques un soci, fita que finalment no s'ha aconseguit i que ha provocat el tancament de Spanair. L'enquesta la trobareu a la columna de la dreta. Recordeu que si ho consulteu des d'un mòbil haureu d'anar a la versió web. Esperem les vostres respostes!
El cierre de la compañía aérea Spanair, que deja sin trabajo unas 4.000 personas, seguirá siendo noticia en los próximos días. Por un lado se tiene que reubicar la gente que ya tenía un vuelo contratado y por el otro hay que saber qué pasará con los trabajadores, que muy probablemente pasarán a formar parte, desgraciadamente, de las listas del paro. La noticia es por sí lo suficientemente importante como para dedicarle la encuesta de la semana. Os planteamos si el gobierno catalán y también el Ayuntamiento de Barcelona se equivocaron al invertir cerca de 150 millones de euros en esta aerolínea. Lo hicieron, en su momento, para conseguir tener influencia en la gestión del aeropuerto del Prat, en manos de Aena (Madrid) y donde la Generalitat no tiene ni voz ni voto. Querían convertir el aeropuerto de Barcelona en un 'hub' internacional que pudiera hacer la competencia y ponerse a la altura de otros aeropuertos internacionales de primer nivel. ¿Hicieron bien, o no tenían que haber invertido ese dinero? En situación de crisis, las administraciones públicas cerraron el grifo del dinero y pidieron a la compañía que se buscase un socio, hecho que finalmente no se ha conseguido y que ha provocado el cierre de Spanair. La encuesta la encontraréis en la columna de la derecha. Recuerda que si nos consultas desde un móvil debes ir a la versión web. Esperamos tu respuesta!
Crec que encara s'hauria d'haver lluitat més per aconseguir que la companyia tornés a aixecar el vol per fer de l'aeroport el hub que es mereix. Molt rescat a bancs, però no s'ajuda a mantenir 4000 llocs de feina a Catalunya i a tenir l'aeroport que ens mereixem.
ResponEliminaUna gran pérdua per Catalunya.